gemeente Steenbergen | Groot Onderhoud aan Philipsdam en Krammerbrug

Artikel Groot Onderhoud aan Philipsdam en Krammerbrug

De Provincie voert groot onderhoud uit aan de Philipsdam. De dam krijgt een nieuwe inrichting en een maximumsnelheid van 80 km/u.

Halverwege komt een rotonde om de verkeersveiligheid te verbeteren. Deze werkzaamheden worden gecombineerd met onderhoud aan de Krammerbrug om overlast te beperken.

Werkzaamheden en Planning

Fase 1:

• Start: Zaterdag 6 juli 06:00 uur
  • Einde: Vrijdag 26 juli 17:00 uur

Fase 2:

• Start: Zaterdag 17 augustus 06:00 uur
  • Einde: Vrijdag 23 augustus 22:00 uur

Afsluitingen en Omleidingen

Tijdens beide fases wordt de hoofdrijbaan van de N257 afgesloten tussen de rotonde bij Grevelingendam en de rotonde bij Sint Philipsland. Het verkeer wordt omgeleid via de N59 en de A29/A4, aangegeven met gele borden.

De parallelweg wordt afgesloten voor doorgaand gemotoriseerd verkeer. Alleen bestemmingsverkeer, landbouwverkeer, fietsers, bromfietsers, personeel van het sluizencomplex, en nood- en hulpdiensten mogen deze weg gebruiken.

Afsluiting en Omleiding Fietsverkeer

Tijdens de werkzaamheden aan de Krammerbrug van maandag 8 juli 07:00 uur tot vrijdag 19 juli 17:00 uur, kunnen fietsers, bromfietsers en landbouwverkeer de parallelweg niet gebruiken. Fietsers en bromfietsers worden omgeleid via Anna Jacobapolder en Bruinisse. Er wordt een gratis veerpont ingezet om het Zijpe over te steken:

• Eerste afvaart vanaf Bruinisse: 06:00 uur
  • Eerste afvaart vanaf Anna-Jacobapolder: 06:30 uur
  • Vervolgens elk half en heel uur
  • Laatste afvaart vanaf Bruinisse: 17:00 uur
  • Laatste afvaart vanaf Anna-Jacobapolder: 17:30 uur

De veerpont vaart niet op zondag.

Meer informatie via https://www.zeeland.nl/groot-onderhoud-philipsdam-n257