gemeente Steenbergen | Brochure "Welkom in Steenbergen" voor arbeidsmigranten uitgereikt

Nieuwsbericht Brochure "Welkom in Steenbergen" voor arbeidsmigranten uitgereikt

Gepubliceerd op: 18 juli 2024 09:45

Dinsdagmiddag 16 juli was het officiƫle moment van de uitreiking van de brochure voor arbeidsmigranten. Diverse uitzendbureaus binnen de gemeente Steenbergen hebben de brochure "Welkom in Steenbergen" ontvangen. De brochure helpt arbeidsmigranten hun weg te vinden en bevat basisinformatie die hiervoor nodig is.

Brochure 'Welkom in Steenbergen"

De nieuwe brochure is praktisch ingericht met algemene, nuttige basisinformatie, van informatie over gezondheidszorg, afval tot aan parkeren. De brochure is een waardevol middel dat arbeidsmigranten helpt een succesvolle start te maken. De brochure is beschikbaar in het Nederlands, Pools, Roemeens en Engels. Arbeidsmigranten krijgen de brochure uitgereikt via uitzendbureaus waar ze voor werken.

Arbeidsmigranten

Binnen de gemeente zijn arbeidsmigranten vooral werkzaam in de landbouwsector en op het Agrofood Cluster Nieuw-Prinsenland. Ze leveren een waardevolle bijdrage aan deze agrarische bedrijven, voornamelijk omdat in het piekseizoen extra werknemers noodzakelijk zijn. Huisvesting is daarbij belangrijk. Wethouder Nadir Baali vult aan: "Er heerst in Steenbergen veel trots over de agrarische sector. Als je als gemeente de economie op een bepaalde manier inricht, dan heb je samen met ondernemers de verantwoordelijkheid om te zorgen voor goede huisvesting en het welzijn van arbeidsmigranten."

Uitreiking brochure welkom in Steenbergen door wethouder Nadir Baali