gemeente Steenbergen | Inloopbijeenkomst toekomstbeelden Ontwikkelplan Dinteloord

Nieuwsbericht Inloopbijeenkomst toekomstbeelden Ontwikkelplan Dinteloord

Gepubliceerd op: 11 juni 2024 14:40

De gemeente Steenbergen nodigt alle inwoners van Dinteloord en Prinsenland uit voor een inloopbijeenkomst waar via een tentoonstellingsopzet de toekomstbeelden van het Ontwikkelplan Dinteloord worden gepresenteerd. Deze bijeenkomst vindt plaats op maandag 17 juni tussen 16:00 en 21:00 uur in het Dorpshuis Dinteloord (Westvoorstraat 3). Aanmelden is niet nodig.

Drie toekomstbeelden

De afgelopen maanden is er intensief samengewerkt met een aantal bewoners en betrokkenen om drie verschillende concept toekomstbeelden te ontwikkelen voor de middellange termijn. Deze toekomstbeelden zijn gebaseerd op de waardevolle input die is ingezameld via werksessies, overlegtafels, een bewonersavond en een online vragenlijst.

De drie concept toekomstbeelden die worden gepresenteerd zijn:

1. Binnendorps verdichten: Dit beeld bekijkt inbreiden vóór uitbreiden: eerst kansen zoeken binnen de kern en daarna pas erbuiten. Door duurzaam met bestaande ruimte om te gaan, wordt het dorp compact gehouden. Om het dorp komt een groene dorpsrand met wandelpaden en ruimte voor natuur.
  2. Vitaal centrum en wonen in de boomgaard: In dit beeld wordt Dinteloord uitgebreid in noordelijke en oostelijke richting. Dit wordt ontsloten met een nieuwe randweg. Nabij de kern ontstaat een nieuw woon- en werkgebied, met ruimte voor boomgaarden en natuur.
  3. Wonen en werken tussen de kreken: in dit beeld wordt Dinteloord uitgebreid in zuidelijke en oostelijke richting. Een nieuwe weg richting het zuiden zorgt voor verbinding. Nabij de bestaande kern ontstaat een nieuw woon- en werkgebied met ruimte voor natuur.

Inloopbijeenkomst

Tijdens de inloopbijeenkomst heeft iedere inwoner de kans om vragen te stellen, ideeën te delen en kansen te verkennen. Zij kunnen op hun eigen tempo langs de verschillende toekomstbeelden lopen en in gesprek gaan met medewerkers van de gemeente en ontwerpbureau CB5. De opmerkingen en aanvullingen worden verzameld en waar mogelijk meegenomen in een laatste aanpassingsronde. Ook krijgen inwoners inzicht in hoe de toekomstbeelden tot stand zijn gekomen.

Online vragenlijst

De dag na de inloopbijeenkomst wordt er een online vragenlijst beschikbaar gesteld op de projectpagina, Meedenken over Dinteloord. Voor degenen die niet aanwezig kunnen zijn, biedt dit een alternatieve mogelijkheid om input te leveren. De vragenlijst blijft twee weken open. De voorlopige toekomstbeelden zijn nu ook terug te vinden op deze projectpagina.