gemeente Steenbergen | Wie verdient er volgens u een lintje

Nieuwsbericht Wie verdient er volgens u een lintje

Gepubliceerd op: 28 mei 2024 13:55

Kent u ook iemand die een Koninklijke onderscheiding verdient en wilt u hiervoor een aanvraag indienen? Wacht dan niet te lang, want de verzoeken voor de Lintjesregen van volgend jaar moeten uiterlijk 5 juli a.s. alweer worden ingediend bij de gemeente.

Het aanvragen van een Koninklijke onderscheiding is een zorgvuldig en daarom ook best langdurig proces. Begrijpelijk, want een lintje krijg je niet zomaar. Aan de toekenning gaat een uitgebreide periode vooraf, waarin de aanvraag zo uitgebreid mogelijk onderbouwd moet worden, met betrekking tot de verdiensten van de kandidaat. Vervolgens wordt elke aanvraag afzonderlijk, uitvoerig en onafhankelijk getoetst.

Vrijwilligers

Op 26 april van dit jaar, mocht burgemeester Ruud van den Belt - namens Zijne Majesteit de Koning - maar liefst 22 Koninklijke onderscheidingen uitreiken aan maatschappelijk zeer betrokken inwoners van onze gemeente.
De Lintjesregen van volgend jaar vindt plaats op vrijdag 25 april. Iedereen kan iemand anders voordragen. Bedenk hierbij dat degene die u voordraagt zich langdurig, intensief en belangeloos moet hebben ingezet, of dat bij voorkeur nog steeds doet, voor onze samenleving.

Bijvoorbeeld als vrijwilliger bij de meest uiteenlopende organisaties, sportclubs, culturele verenigingen of het kerkelijk leven, maar ook als mantelzorger, natuurbeschermer, trainer, jeugdleider, animator, steunpilaar, drijvende kracht of inspirerend voorbeeld voor anderen.

In het zonnetje

Vaak doen zij dit achter de schermen en in bescheidenheid, zonder zich hiervoor op de borst te kloppen. Des te mooier is het om zulke mensen, die je in al onze kernen vindt, eens goed in het zonnetje te zetten. Juist zij verdienen het om voorgedragen te worden voor een Koninklijke onderscheiding. Kent of zo iemand? Aarzel dan niet en dien een aanvraag in via www.lintjes.nl. Via deze website kunt u ook een digitaal aanvraagformulier downloaden, maar het beste is sowieso om als eerste contact op te nemen met het kabinet van de burgemeester. Zij kunnen u alles vertellen over de aanvraagprocedure en begeleiden u hier graag bij. U kunt hiervoor mailen naar kabinet@gemeente-steenbergen.nl of bellen met (0167) 543488.

We zijn benieuwd wie er volgens u allemaal een lintje verdienen en zien uw aanvragen graag tegemoet.

foto van 22 inwoners met hun uitgereikte lintje